(1).jpg)
مسئول دفتر توسعه آموزش پزشکی
دکتر فروغ یوسفی
دکترای تخصصی باکتری شناسی پزشکی
عضو هیئت علمی دانشگاه/استادیار
تلفن تماس 33320657-077
آدرس الکترونیک: f.yousefi@bpums.ac.ir
کارشناسان واحد

خانم سیده نورا امینی
مدرک تحصیلی : کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی
آدرس پست الکترونیک: aminnora94@gmail.com

خانم محبوبه زنده بودی
مدرک تحصیلی: کارشناس ارشد مدیریت آموزشی
آدرس پست الکترونیک:mahboob.zendehboodi@gmail.com
شرح وظایف دفتر توسعه آموزش پزشکی
ماده 1. وظایف کلی و ارتباطات سازمانی
1- طراحی و تدوین ساختار سازمانی عملیاتی مورد نیاز براي تحقق شرح وظایف و پیشنهاد تعداد و مشخصات اعضاي هیات علمی همکار و کارشناسان تمام وقت به معاون آموزشی دانشکده/بیمارستان
2- تعریف و راهاندازي واحدهاي عملیاتی مرتبط با شرح وظایف (مانند آموزش مبتنی بر جامعه و پاسخگو ،ارزشیابی و سایر)
3- تدوین برنامه عملیاتی منطبق بر شرح وظایف مصوب و ارائه آن براي تصویب در شوراي آموزشی دانشکده/بیمارستان به صورت سالانه
4- تدوین شیوهنامه تعامل، همکاري و ارتباطات دفتر با مرکز مهارتهاي بالینی دانشکده/بیمارستان در صورت وجود
5- شرکت مسوول دفتر در جلسات شوراي آموزشی دانشکده/بیمارستان با حق راي به عنوان عضو دائم
6- شرکت مسوول دفتر در جلسات شوراي پژوهشی دانشکده/بیمارستان (به صورت ترجیحی)
7- ارائه گزارش عملکرد به معاونت آموزشی دانشکده/بیمارستان به صورت دورهاي
8- ارائه گزارش عملکرد به مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه به صورت دورهاي
9- اجراي اقدامات خارج از شرح وظایف در صورت تصویب در شوراي دانشکده و عدم تداخل با شرح وظایف مصوب
ماده 2. وظایف اختصاصی در حیطه برنامه ریزي درسی:
1- همکاري با مرکز مطالعات در طراحی نظام مدیریت برنامههاي درسی براي برنامههاي در حال اجرا
2- تدوین شیوهنامههاي مدیریت برنامهریزي درسی و پایش و نظارت بر اجرا
3- همکاري براي ارتقاي کیفیت آموزشهاي ارائه شده در کلیه عرصههاي آموزش
4- ارائه مشاوره و مشارکت در تدوین و بازنگري برنامههاي درسی
5- نظارت بر به کارگیري شیوهنامههاي استفاده از روشهاي یادگیري فعال در عرصههاي آموزشی مرتبط
ماده 3. وظایف اختصاصی در حیطه توانمندسازي:
1- همکاري با مرکز مطالعات براي طراحی شیوه نامه اجراي برنامه توانمندسازي آموزشی شامل نیازسنجی، برنامهریزي و اجراي دوره براي ردههاي مختلف اعضاي هیات علمی و مدرسین غیرهیات علمی
2- همکاري با مرکز مطالعات براي اجراي برنامههاي توانمندسازي آموزشی براي ردههاي مختلف اعضاي هیات علمی و مدرسین غیرهیات علمی
3- ارائه مشاورههاي آموزشی به اعضاي هیات علمی
4- انتشار رسانههاي مرتبط با آموزش پزشکی
ماده 4. وظایف اختصاصی در حیطه سنجش و ارزیابی دانشجو:
1- تدوین و اجراي شیوهنامه اجرایی ارزیابی دانشجو
2- مشاوره و مشارکت در طراحی ابزارهاي ارزشیابی نوین مانند پورتفولیو و لاگ بوك
3- همکاري با مرکز مطالعات در نظارت و ارائه بازخورد بر پیادهسازي شیوهنامه اجرایی ارزیابی دانشجو
ماده 5. وظایف اختصاصی در حیطه ارزشیابی استاد:
1- اجراي نظام جامع ارزشیابی استاد
2- نظارت و پیگیري تاثیر اجراي ارزشیابی استاد بر ارتقاي عملکرد آموزشی
ماده 6. وظایف اختصاصی در حیطه ارزشیابی برنامه:
1- همکاري در طراحی نظام جامع ارزشیابی برنامههاي آموزشی
2- ارائه مشاوره در زمینه ارزشیابی برنامههاي آموزشی، چگونگی اجرا و نظارت بر اجراي آن
3- همکاري و مشاوره در اجراي اعتباربخشی (برنامهاي، موسسهاي و بیمارستانی)
ماده 7. وظایف اختصاصی در حیطه پژوهش در آموزش، دانشپژوهی و طرحهاي نوآورانه آموزشی:
1- همکاري با مرکز مطالعات در تدوین شیوهنامه براي طرحهاي توسعهاي، فعالیتهاي نوآورانه آموزشی، دانشپژوهی آموزشی و پژوهش در آموزش
2- همکاري با مرکز مطالعات در بسترسازي براي شرکت اعضاي هیات علمی در جشنواره شهید مطهري دانشگاهی و کشوري
ماده 8. وظایف اختصاصی در حیطه آموزشهاي مبتنی بر جامعه و پاسخگو:
1- همکاري در استقرار و توسعه برنامههاي آموزشی مبتنی بر جامعه و پاسخگو
2- توانمندسازي اعضاي هیات علمی و دانشجویان در زمینه آموزش مبتنی بر جامعه و پاسخگو
3- همکاري با مرکز مطالعات در طراحی و اجراي نظام ارزشیابی و پایش آموزشهاي مبتنی بر جامعه و پاسخگو
ماده 9. وظایف اختصاصی در حیطه فعالیتهاي دانشجویی:
1- راهاندازي، حمایت و نظارت بر کمیته دانشجویی توسعه آموزش دانشکده
2- همکاري با مرکز مطالعات در توانمندسازي آموزشی اعضاي کمیته دانشجویی توسعه آموزش دانشکده
3- همکاري و تسهیل فعالیتهاي دفتر استعداد درخشان